6. 8. 2012

Slivkový koláč a zavárané slivky


Šťavnatý slivkový koláč s vôňou škorice ;-)




Suroviny:

  • 250g múka polohrubá
  • 140g maslo
  • 50g cukor práškový
  • 1 celé vajce
  • 1/2 balíčka cukor vanilkový
  • 1 kávová lyžička-škorica mletá
  • čerstvé slivky
Postup:

Z preosiatej múky, masla, vajíčka, mletej škorice, práškového a vanilkového cukru, zamiesime vláčne krehké cesto.


A dáme do chladničky na 1 hod. odpočívať. Cesto rozvaľkáme (ja som si pomohla papierom na pečenie, kde som si podľa formy, obkreslila kruh a pomocou papiera som cesto preložila do formy)


Cestom vyložíme maslom vymastenú formu a aj bočné steny okrúhlej formy. Použila som formu s priemerom 27 x 27 x 3.6 cm (troška cesta som nechala na ozdobu)



Dáme slivky a posypeme podľa svojej chuti, mletou škoricou.


Obľúbená činnosť mojej dcérky :-)


Zo zvyšného cesta povykrajujeme kvietky a poukladáme na koláč.


Dáme upiecť v rozohriatej rúre asi na 200 stupňov, až kým koláč nechytí ružovkastý nádych (v plynovej rúre asi tých 25-30 minút)


A slivkové kompóty pripravujem takto:

Zrelé a tvrdé slivky umyjem, odstopkujem.




Uvarím sirup, na 1 liter vody dám 350-400g kryštálového cukru.

Slivky vložím do do čistých umytých pohárov.


Zalejem studeným sirupom a uzatvorim.


 A sterilizujem 5-7 minút pri 100º C

Moja dcérka rada tvorí a pomáha, tak máme o zábavku postarané :-))



Ak sme vás inšpirovali, budeme veľmi radi :-)





23 komentárov:

  1. koláč podľa mojej chuti a tie vyzdobené slivkové kompóty...nemám slov, ja som niečo podobné vyrábala pred pár rokmi tiež, ale teraz sa mi to už nechce a nemám takú šikovnú pomocníčku...Veroniku chválim...:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem Evka :-))...a tiež máš doma šikovnicu, viem to! :-)....a pochvalu odovzdám aj Veronike :-))

      Odstrániť
  2. Jeeej, ale to máš krásne nazdobené, ja to mam tak rada :-) M

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mery, ďakujem :-)....máme rovnakú záľúbu a veľmi sa mi aj tvoje páčia :-)

      Odstrániť
  3. Aaaaaaaaach, tú vôňu cítim až ku mne domov ;-) Aj ja chválim dcéru :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka, ďakujeme a odovzdám ráno, keď sa malá zobudí :-))

      Odstrániť
  4. Krása,švestkové koláče patří mezi mé oblíbené a čepičky na kompoty jsou prostě úžasné ...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. i když švestky celkově jím jen hodně málo, těším se, až z nich chlapcům doma něco upeču:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dúfam že si chlapi pochutia a ďakujem Janka :-)

      Odstrániť
  6. Už sa teším, ako vyskúšam tento slivkový koláčik, mňam. Rada sa u Teba inšpirujem, už som mnohé recepty odskúšala...
    Prajem krásny a pohodový deň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka, ďakujem a mám radosť že sa ti recepty páčia :-) Rovnako aj Tebe prajem krásne dni, ahojček :-)

      Odstrániť
  7. Ywettka rada skúšem Vaše recepty aj z Varechy, už tam mám uložené skoro všetky dobré recepty v kuchárskej knihe, ale blog sa mi páči, že je to len Váš, viem, že všetky recepty sú naj... a rada ich využívam v mojej kuchyni. Ďakujem. Jožka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Jožka, vitajte na mojom blogu a veľmi pekne ďakujem za milý komentár :-)

      Odstrániť
  8. Ywettka, vyskúšala som koláčik, dala som zavárané slivky ale aj so zaváranými chutí fantasticky. Ďalší skvelý recept od Vás. Vždy slintám pri čítaní Vašich receptov a preto ich často zaradím do jedálnička, rada sa inšpirujem na Vašom blogu. Vďaka. Nora

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Norika, vitajte na mojom blogu a veľmi pekne ďakujem za potešujúci komentár, mám radosť, že ste boli s receptom spokojná a že chutilo :-)

      Odstrániť
  9. Milá Ywettka, mám 5 synov, dcéru nám Pán Boh zatiaľ nepožehnal. Ten najstarší má 16 rokov a tiež je šikovný ako Vaša dcérka. Môžeme ich dať dokopy nech mám aj ja šikovnú aspoň nevestu - dcéru :D Mladý dokáže upiecť vianočku, bábovku, bublaniny perníky nerátam, upratuje, učí sa výborne, reprezentuje školu v rôznych súťažiach, prebaľuje mladších súrodencov (naposledy v auguste sa nám narodilo posledné bábo, tak 2 týždne fungoval s prckami doma, počas môjho pobytu na JIS-ke kým manžel chodieval do práce a za nami do nemocnice.) krásne fotky, chutné recepty, ukladám si Váš blog. ďakujem za príjemné zážitky. Tiež rada vypekám, rada tvorím, maľujem. cítim sa teda na vašich stránkach ako doma :) tiny

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Milá Tinka, vitajte na mojom blogu a krásne ďakujem za milý komentár, pozdravujem rodinku a chválim tak šikovného syna, musíte byť pyšní na neho, teším sa spoločne s vami, je to úžasné mať tak šikovné deti, my okrem dcérky máme ešte dospelého syna, tiež je veľmi šikovný :-) Gratulujem k bábätku (teda už má asi 6 mesiacov, že? ) a prajem celej rodinke veľa zdravíčka a šťastia a nech sa Vám dobre darí! :-)

      Odstrániť
    2. :) áno, od včera má Maxík pol roka. ďakujeme, aj Vám nech sa darí, všetko dobré. tin

      Odstrániť
    3. Tinka, krásne ďakujeme :-)

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...