8. 7. 2012

Koláč z Holandska



Inšpirovala som sa týmto skvelým receptom Cake z Holandska od mojej priateľky Janky ktorá žije v Holandsku  a týmto ďakujem autorke za receptík, koláčik je výborný a kedže už patrí medzi obľúbené, chcem mať recept aj na svojom blogu a verím, že sa zapáči aj Vám ;-)


Je jednoduchý, chuťovo výborný, cesto jemnučké a ku kávičke alebo k čaju, ako stvorený :-)


Suroviny:

  • 200g zmäknuté maslo
  • 200g kryštálového cukru
  • 1 vanilkový cukor
  • 4 vajcia
  • 200g hladká múka
  • štipka soli
  • 6g kypriaci prášok do pečiva
  • troška masla na vymastenie formy

Postup:

Ja som koláč vyskúšala upiecť v pekárničke, ale kto má formu dlhú 26 cm, môže dať do formy, treba ju vymastiť maslom a na spodok dať papier na pečenie.  Ak budete piecť v rúre, treba ju dať vyhriať na 170ºC.


Zmäknuté maslo dobre vymiešame s vanilkovým a kryštálovým cukrom a aj so štipkou soli, môže sa šľahačom a približne tých 8 minút.
A postupne pridávame po jednom vajíčku a šľaháme ešte asi 10 minút.


Po častiach, pridávame preosiatu múku s kypriacim práškom, už nešľaháme ale len zľahka premiešame varechou.


Dáme do formy a do vyhriatej rúry a pečieme pri teplote 175ºC 60 minút. Počas pečenia rúru neotvárať. A po upečení nechať vo forme trocha vychladnúť a až potom koláč vyklopíme.

Ja kedže som piekla v pekárničke, tak nádobu vložíme do pekárničky a zapneme program podľa typu pekárničky. Ja mám Moulinex a program sa nastaví pod číslom 14 "Len pečenie" Tento program sa dá nastaviť na 10 až 70 minút. Nastavila som na 50-55 minút a po skončení programu, som špajdlou vyskúšala, ak sa cesto nenalepí, koláč je dobre upečený.


Prajem dobrú chuť!



12 komentárov:

  1. nedalo Ti ? krásny sa ti podaril, vonia až sem ,,,pekne nafotené ako vždy :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. veru nedalo mi :-))... a koláč vyskúšal aj jeden šikovný vareškár, určite vieš koho myslím, takže sme sa dneska dohodli :-))....a ďakujem! :-)

      Odstrániť
  2. Mila Ivka, ako velmi sa tesim, ze si dala tento kolacik aj na tento tvoj krasny blog :-). A vyborne sa ti podaril. Ale ved ty si taka sikulka, takze taketo nieco jednoduche zvladnes ako nic :-). A normalne si mi spravila chut, budem musiet znovu upiect ;-).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, veľmi pekne ďakujem, teším sa Tvojej návšteve a ďakujem aj za komentár, si milá! :-))

      Odstrániť
  3. A este som sa zabudla podpisat ;-).

    Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, ja som hneď vedela že si to určite ty :-))

      Odstrániť
  4. Skutočne už na obrázku vidno, že je koláč jemný a výborný, krásne si ho upiekla. Veru ho určite upečiem.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. vypada to pekne. urcite taky vyzkousim. :-).Diky za inspiraci. Hela ;-);-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. budu to piect,vypada super,len neviem jak mam piect v pekarnicke,kupil som ,si ju a mam ju dva dni,znacka ETA....:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :-)...a kľudne sa môže upiecť v rúre, ale ak máte v pekárničke program na pečenie koláčov, tak treba len vyskúšať a nech sa darí!...a presne ktorú máte?...lebo značky Eta je viac druhov

      Odstrániť

***Milí návštevníci môjho blogu!***

***** Vzhľadom na veľké množstvo spamu som na blogu nastavila moderovanie komentárov a preto sa Váš komentár, nezobrazí okamžite po napísaní, ale neskôr *****
*Ďakujem za pochopenie.*

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...